Flexia plantara muschi, Anatomia piciorului


Cum se previne rănirea Ce este flexia plantara muschi plantară? Flexia plantară este o mișcare în care vârful piciorului îndreaptă departe de picior.

Ce este flexia plantară și de ce este importantă?

Folosiți flexia plantară ori de câte ori stați pe vârful degetelor sau îndreptați degetele de la picioare. Gama naturală de mișcare a fiecărei persoane în această poziție este diferită.

Fata piciorului care poate fi vazuta de persoana ce sta in picioare, se numeste fata dorsala a piciorului.

Mai mulți mușchi controlează flexia plantară. Orice leziune a acestor mușchi vă poate limita raza de mișcare și vă poate afecta capacitatea de a face activități care necesită flexie plantară.

durerile articulare alergând

Ce activități implică această mișcare? Folosiți cel mai mult flexia plantară atunci când: Te întinzi și îți îndrepți piciorul de tine. Stai în vârful picioarelor, ca atunci când încerci să ajungi la ceva pe un raft înalt. Apăsați pe pedala de gaz a mașinii. Dansezi balet flexia plantara muschi vârfurile degetelor de la picioare pe pointe. Într-un grad mai mic, utilizați și flexia plantară în timp ce mergeți, alergați, înotați, dansați și mergeți cu bicicleta. Ce mușchi sunt folosiți?

Flexia plantară implică un efort coordonat între mai mulți mușchi ai gleznei, piciorului și piciorului. Acestea includ: Gastrocnemie: Acest mușchi reprezintă jumătate din mușchiul gambei. Se scurge pe partea din spate a piciorului inferior, din spatele genunchiului până la tendonul lui Ahile din călcâi.

Este unul dintre mușchii principali implicați în flexia plantară.

Soleus: Mușchiul soleu joacă, de asemenea, un rol major în flexia plantară. La fel ca gastrocnemiul, este unul dintre mușchii gambei din spatele piciorului. Se conectează la tendonul lui Ahile la călcâi. Ai nevoie de acest mușchi pentru a-ți împinge piciorul departe de pământ. Plantaris: Acest mușchi lung și subțire rulează de-a lungul spatelui piciorului, de la capătul coapsei până la tendonul lui Ahile.

Mușchiul plantar funcționează împreună cu tendonul lui Ahile pentru a vă flexa glezna și genunchiul.

Anatomia gleznei

Folosești acest mușchi de fiecare dată când stai în vârful picioarelor. Flexor halucis lung: Acest mușchi se află adânc în interiorul piciorului. Coboară în josul piciorului până la degetul mare.

Vă ajută să vă flexați degetul mare, astfel încât să puteți merge și să vă țineți în picioare în timp ce vă aflați în vârful degetelor. Flexor digitorum longus: Acesta este un alt dintre mușchii adânci ai piciorului inferior.

boli inflamatorii și degenerative ale articulațiilor

Începe subțire, dar se lărgește treptat pe măsură ce se mișcă în josul piciorului. Ajută la flexarea tuturor degetelor de la picioare, cu excepția flexia plantara muschi mare. Tibial posterior: Tibialul posterior este un mușchi mai mic care se află adânc în partea inferioară a piciorului. Este implicat atât cu flexia plantară, cât și cu inversarea - atunci când întoarceți talpa piciorului spre interior spre celălalt picior.

Peroneus longus: De asemenea, numit fibularis longus, acest mușchi se desfășoară de-a lungul părții inferioare a piciorului până la degetul mare.

Biomecanica piciorului

Funcționează cu mușchiul posterior tibial pentru a vă menține glezna stabilă în timp ce stați în vârful picioarelor. Peroneus brevis: Peroneus brevis, numit și mușchiul fibularis brevis, se află sub peroneus longus. Peroneus brevis este mai scurt decât peroneus longus.

Vă ajută să vă mențineți piciorul stabil în timp ce vă aflați în flexie plantară.

Articole Anatomia piciorului Astazi ne-am propus sa va impartaşim anumite curiozitati legate de anatomia talpii, si despre cum functioneaza aceasta in timpul dansului. De ce este important sa cunoaştem anatomia talpii? Anatomia si fiziologia talpii sunt foarte importante pentru dansatori, deoarece musculatura acesteia trebuie utilizata corect pentru a evita accidentarile. Oasele piciorului in urmatoarele randuri vom enumera oasele care compun talpa piciorului: · Maleola, sau osul gleznei, se afla la baza imbinarii dintre tibula si fibie; · Osul talus este situat sub maleola si este responsabil de transmiterea greutatii de-a lungul intregii talpi, acesta se leaga apoi de calcaneu si de osul navicular; · Calcaneul se afla sub osul talus, si functioneaza ca baza a tendonului tibial posterior; · 3 oase cuneiforme care sunt conectate prin osul navicular şi osul cuboid, situat imediat langa acestea flexia plantara muschi conectat cu calcaneul; aceste 4 oase se afla in mijlocul talpii, reprezinta punctul de sprijin al metatarsienelor, si totodata reprezinta acea parte a talpii care ofera mobilitate; · Metatarsienele sunt continuate cu falangele, in partea distala a talpii; acestea din urma ofera flexibilitatea necesara pentru efectuarea unui demi-point.

Ce se întâmplă dacă acești mușchi sunt răniți? O vătămare a oricăruia dintre mușchii care susțin flexia plantară vă poate limita capacitatea de a vă flexa piciorul sau de a sta în vârful picioarelor. Leziunile gleznei, inclusiv entorse și fracturi, sunt una dintre cele mai frecvente cauze ale problemelor de flexie plantară. Acestea se pot întâmpla în sporturile în care trebuie să schimbați direcția foarte repede - cum ar fi baschetul - sau în activități care implică sărituri.

FLEXIUNEA PLANTARĂ: MUȘCHI, FUNCȚIE ȘI MULTE ALTELE - SĂNĂTATE -

Când răniți mușchii sau oasele gleznelor, zona se umflă și se inflamează. Umflarea limitează mișcarea. În funcție flexia plantara muschi cât de gravă este vătămarea, este posibil să nu puteți îndrepta degetele de la picioare sau să stați pe vârfuri până când nu se vindecă. Ce opțiuni de tratament sunt disponibile? Nu puneți greutate pe glezna rănită. Folosiți cârje sau un aparat dentar pentru a vă ajuta să mergeți până când rănirea se vindecă.

Acoperiți un pachet de gheață cu o cârpă și țineți-l pe zona rănită timp de aproximativ 20 de flexia plantara muschi la rând, de mai multe ori pe zi.

medicamente cu lista glucosaminei și condroitinei

Frigul va reduce umflarea. Folosiți gheață în primele 48 de ore după o accidentare. Așezați un bandaj elastic în jurul gleznei rănite. Acest lucru va ajuta, de flexia plantara muschi, la controlul umflăturii. Susțineți glezna rănită pe o pernă pentru a o ridica deasupra nivelului inimii.

Ridicarea recenzii ale tratamentului gonartrozei genunchiului va ajuta la reducerea umflăturii. Entorsele se vindecă de obicei în câteva zile sau săptămâni. Dacă glezna este fracturată, este posibil să fie nevoie să purtați o gipsă. Fracturile mai grave ar putea necesita o intervenție chirurgicală pentru repoziționarea osului rupt.

Chirurgii folosesc uneori o placă sau șuruburi pentru a menține osul în loc în timp ce acesta se vindecă. Cum se previne rănirea Întărirea mușchilor din gleznă, picior și picior care susțin flexia plantară vă flexia plantara muschi menține piciorul flexibil, vă va proteja glezna și va preveni rănile viitoare. Un terapeut fizic vă poate învăța cum să faceți corect aceste exerciții. Purtarea încălțămintei adecvate vă poate ajuta, de asemenea, să evitați rănile.

Pregătește-te de fiecare dată când cumperi o flexia plantara muschi nouă de pantofi. Evitați tocurile înalte - în special tocurile înalte și înguste care nu vă susțin corect glezna. Consultați un podiat sau un chirurg ortoped pentru sfaturi despre cum să vă mențineți picioarele și gleznele sănătoase și să preveniți orice probleme de flexie plantară înainte de a putea începe.