Alergare la gleznă


Sindromul dureros patelofemural sau "genunchiul alergatorului" Sindromul dureros patelofemural apare atunci cand rotula se deplaseaza, frecandu-se astfel de femur.

Cele mai frecvente accidentări la alergatori (și cum să le eviți)

Aceasta se manifesta prin durere la nivelul rotulei si se agraveaza prin alergat sau urcat scarile. In cele mai multe cazuri, se poate trata prin repaus, o pereche buna, comoda de pantofi si printr-un program de antrenament adecvat. Dupa ce durerea a disparut, poti sa reincepi sa alergi, dar alternand cu mersul pe jos.

Start în sport: 5 exerciții pentru glezne care te ajută să scapi de dureri / EP3

Alearga pe suprafete plate, evitand pantele si scarile. Sa nu faci genuflexiuni adanci.

TRIMITE UNUI PRIETEN

Pentru prevenirea unui nou accident, dar si pentru intarirea cvadricepsilor care ofera echilibru muschilor si sprijin rotulei, executa cateva exercitii de  forta cu genunchiul intins. Dupa antrenament, pune-ti o compresa cu gheata timp de minute. Seara aplica comprese calde.

alergare la gleznă

Sindromul tendonului iliotibial Bandeleta iliotibiala este o banda fibroasa, un veritabil tendon, care corespunde tendonului final al muschiului mare fesier, pe care il leaga de portiunea exterioara a genunchiului; actioneaza ca un stabilizator important pentru genunchiul tau. Sindromul tendonului iliotibial este cauzat de frictionarea acestuia de condilul lateral de la nivelul genunchiului, o miscare normala, dar care devine o problema sub presiunea alergatului intens.

alergare la gleznă

Tratamentul initial este odihna. Sindromul poate avea cauze multiple: picioare strambe, pronatie exagerata si picioare de lungimi diferite.

alergare la gleznă

Alergarea pe pante abrupte sau la viteze prea mari poate agrava starea initiala. Pe de alta parte chiar si o cursa de numai 10 kilometri sau mai lunga poate sa aiba acelasi efect.

Gleznele doare după alergare

Alergarea pe aceeasi parte a drumului poate declansa sindromul tendonului iliotibial in partea laterala a genunchiului. Cea mai buna metoda de recuperare este oprirea imediata din alergat. Odihneste-te doua saptamani. Intre timp, calmeaza inflamatiile cu comprese cu gheata de trei ori pe zi.

Sfaturi pentru alergătorii începători

Incepe un program de intinderi pentru a relaxa banda. Inainte de a reincepe sa alergi, verifica daca pantofii nu sunt extrem de uzati in zona calcaielor.

Cyfer : Color : Cuprins Sfaturi pentru alergătorii începători La câteva luni după ce am devenit raw veganam simțit un surplus major de energie. Trebuia să mă mișc, să fac ceva, așa că am ales să devin alergător. Această activitate se potrivește cel mai bine cu mine. Se întâmpla la vârsta de 37 de ani, după 17 ani de inactivitate. Din cauza lipsei de experiență, în primul an am făcut multe greșeli în antrenament.

Daca sunt, cumpara unii noi alergare la gleznă sa confere calcaiului suficient sprijin si care sa fie bine captusiti in partea din spate. Pentru inceput, alearga numai pe suprafete plate. Evita pantele si viteza. Daca la un moment dat, pe parcursul alergarii, te dor genunchii, opreste-te imediat si intinde-te.

alergare la gleznă

Pune o compresa cu gheata si incearca sa alergi din nou a doua zi, dupa inca alte exercitii de intindere a bandei iliotibiale. Leziuni musculare Tendonul popliteu. Incordarea excesiva a tendonului popliteu este un exemplu clasic de leziune musculara. Adesea poate fi grava -durere brusca, arzatoare si incordare in spatele coapsei, insotite de neputinta de a suporta intreaga greutate a membrului afectat sau de a-l misca normal.

De obicei, aceasta afectiune este determinata de doi factori: 1 cvadricepsi puternici, dar tendoane poplitee slabe si 2 flexibilitate scazuta a acestor tendoane.

Glezna durere ligament atunci când mersul pe jos, printre problemele...

Pentru a preveni leziunea lor, sunt recomandate antrenamente cu greutati pentru intarirea deopotriva a cvatricepsilor si a tendoanelor. La fiecare antrenament de alergare, include cate o sesiune de intinderi pentru incalzire si pentru refacerea de dupa antrenament care sa continue cu  exercitii speciale pentru acest tendon. Daca te ranesti la un tendon, cere sfatul doctorului inainte de a reincepe sa alergi. De indata ce primesti acordul lui, incepe cu sesiuni scurte de alergat lejer, apoi creste incet si cu precautie numarul alergarilor si distanta parcursa zilnic.

Poate artrita genunchiului provoca dureri de picioare.

Inainte de a alerga cu viteza alergare la gleznă, asigura-te ca piciorul ranit este la fel de puternic si rezistent  ca cel sanatos. Muschii cvadriceps sunt situati pe partea anterioara coapsei si reprezinta principalul stabilizator al rotulei. Acesti muschi sunt mai puternici decat tendoanele poplitee si se incordeaza mai rar, insa pot fi afectati de un alergare la gleznă exploziv.

Accidentarile se pot preveni prin aceleasi metode ca in cazul tendoanelor poplitee. Durerea la nivelul muschilor gambei poate aparea oricand, mai alergare la gleznă daca ai peste 35 de ani.

Ocazional, gambele iti pot semnala probleme contractandu-se de cateva ori, insa, cel mai adesea, durerea va aparea fara preaviz.

II. Leziuni ale gleznei

Tratamentul standard pentru leziunea gambei presupune aplicarea de comprese cu gheata si ridicarea piciorului ranit. Foloseste carje pentru a-ti relaxa muschiul.

alergare la gleznă

In limite de comfort, intinde usor gamba si incearca sa-ti atingi varful picioarelor. In cazul unei leziuni de gradul intai sau al uneia usoare de gradul al doilea, incepe sa mergi pe jos in mod normal - nu este permis sa schiopatezi - cu suport pentru calcaie in ambii pantofi.

alergare la gleznă

O leziune de gradul al treilea va necesita cel mai probabil terapie fizica speciala. Afectiuni ale tendonului lui Ahile Tendonul lui Ahile este o legatura foarte rezistenta, elastica prin care muschii gambei transmit forta calcaielor.

Accidentele constau in ruperi bruste sau rupturi usoare.

ADAUGA COMENTARIU

Leziunea brusca a tendonului ii poate provoca ruperea partiala sau totala si este cauzata de un incident izolat. In majoritatea cazurilor, necesita interventie chirurgicala.

Daca nu se vindeca, leziunile, semnalate de cele mai multe ori prin acumularea de durere, pot degenera in rupturi partiale sau totale. Simptomele includ dureri si rigiditate care se acutizeaza a doua zi.

  1. Tratamentul cu terapie fizică.
  2. Artropant prin tamburină
  3. Asa ca m-am gandit sa abordez subiectul accidentarilor, punctand cateva aspecte esentiale, in speranta ca ne vor ajuta sa stam departe de incidente nedorite sau, in cazul producerii lor, sa revenim cat mai curand in pantofii de alergare.
  4. Glezna Durere Ligament Alerga

Durerea se diminueaza pe masura ce te incalzesti si poate chiar disparea cand alergi. Cand te refaci dupa antrenament insa, durerea poate reaparea. In urmatoarea zi esti si mai rigid. Cele mai multe afectiuni la tendonul lui Ahile sunt cauzate de pantofii necorespunzatori pentru alergat, gute, flexibilitate insuficienta sau pronatie exagerata si necorectata.